До Москва и назад

Вторник, 20 Декември 2011 09:48 | | Печат | Е-мейл | 0 Коментари (1)

Всичко бе "добре" обмислено...нов(стар) мотор, нови гуми, обслужен. Плануваното пътуване Разлог- Санкт Петербург 2011.

Така и не отидох до Петербург, но има време ;)

Наближава денят на тръгване, а аз както винаги не съм готов, още не съм монтирал халогените, не знам до къде ще ми стигнат парите с които разполагам ама ..все тая.

И ето 22-ри май..на 23-ти тръгвам...защо пък да е 23...що да не е 24..Добре, тръгвам на 24-ти май JБагажа е в куфарите..почти J

Ден 1

Събрахме се на кафе с другари J. И тръгвам!!!

Реших да спя в Търново и на сутринта да ида в Букурещ, туризъм малко..

По пътя до Търново всичко нормално...даже досадно...Пристигнах, пихме по ракия и ...

Ден 2

Станах към 8, но реших да тръгна към обяд, че може моя „гид” да е на работа и да не го притеснявам толкова рано. Открих, че единия ми халоген е счупен, залепих го с изолирбанд, няма за кога да търся други.

Пристигнах към 15 ч. в Букурещ. Наместих мотора в гаража на моите приятели и айде на туристическа обиколка на града. J

Вечерта протече по нормалния си ред...ядене и пиене на Пелинка- румънски вид ракия, тя е по силната има и Цуйка, тя е с по малко градус J

Ден 3

Станах, взехме мотора от гаража и Таз (мой приятел) ме изпрати до началото на магистралата.

До Галац всичко бе нормално...

..там по стара традиция се изгубих. Естествено че никой не говори нито английски нито руски, няма и указателни табели...GPS-а нещо се побърка ...и сега какво.. ?! Обадих се на Таз, дадох телефона на един таксиджия и срещу 5 евро бях на правилния път. На Румънско- Молдовската граница всичко нормално. „За къде пътуваш” , „За Русия” – странен поглед от митничаря и айде „Лек път!”

На влизане в Молдова се плаща Еко такса – около 2 $. В Молдова съм. ...

Почудих се малко от къде да влезна в Украйна, дали веднага след Молдовската митница- 400м.,или през Вулканещи- 40 км. Миналата година карах през въпросното КПП и ....тръгнах за Вулканещи. Повече се кара в Молдова, ама по другия път...то няма път ..караш по черен път, даже по лошо..

И така ..на излизане на Молдова и влизане в Украйна пак странните погледи на митничарите и толкос...вече съм в Украйна.

Първата ми идея беше да спя в Татарбунар, но бях там към 18ч. и ...що пък да не покарам още малко и ..минах през Затока- черноморски курорт, малко почивка на брега на морето..

...и....айде за Одеса. Пристигнах в Одеса около 22ч. Обадих се на човек от клуба, дали мога да преспя в тях, така и стана. Дойде посрещна ме и ...човека беше в строеж, но му било неудобно да ми откаже и спах в строежа. Мотора го вкарахме в един гараж като подземие и на сутринта доста зор видяхме докато го изкараме.(много тежи бе!)

Легнах и заспах почти веднага.

Ден 4

Станах към 8ч., багаж не бях свалял, така че бързо се оправих за тръгване. След доста усилия изкарахме мотора и тръгнах към 9. Спрях да закуся или да обядвам, незнам ...към 10.30.

Спирах да пия кафе по пътя..но тъй като си бях забравил чаша..го пиех по нов начин за пиене на кафе: Отваряш пакетчето, изсипваш го в устата си пиеш малко вода и си готов за нови подвизи..:)

Влезнах в Киев към 14ч..

Обадих се на момче от тамошното отделение на Нощни Вълци,  да дойде да ме посрещне и към 15...15 и нещо тръгнахме към клубната къща.

Установих, че нямам спрей за верига, та ми купиха, срещу 140 гривни..около 20лв.

Малко почивка и момчетата които ме посрещнаха ми предложиха да идем на някаква картинг писта..отидохме там и след известно време се появи лицето Верешагин...

Тръгнахме да разглеждам града, получи се нещо като нощна визита на Киев...пихме жива бира, обиколихме поне 10 кръчми и те така J.

Деня съвпадаше с техните абитуриентски балове и имаше допълнителни забележителности, освен паметници, сгради и т.н.

Някой ден ще посетя Киев за по дълго. Към 03ч, благополучно пристигнах в „къщи”. Пътувахме с такси- Лада Нива...голямо приключение...

Уговорката бе да дойде някой да ме изпрати към 11...

Ден 5

Събудих се към 8..но тъй като нямаше какво да правя пак си легнах и станах в 11. Чухме се с човека който трябваше да ме изпрати до изхода на града. След разговора с него планът беше нов: имаше още хора които ще пътуват за Москва и ще карам с тях...чудесно!! Към 14.00 бях на уреченото място. Заредих си ваучер в предплатената си украинска карта и съм готов за тръгване....обаче те решили да минават през Беларус, а аз нямам виза за там. Кво толкова ще покараме докато пътищата ни се разделят и кой от къде е J.

Тъй като украинските пари ми бяха свършили предишната вечер, на бензиностанцията трябваше да платя с карта..обаче терминала не работеше, та започна едно дълго пазарене да платя с евро...накрая плати Витя. Момче от групата..

Пристигнахме в Чернигов, там пътя ни се разделяше. Кратка почивка и те поеха към Беларус, а аз към Сенковка (граничния пункт с Русия ).

На излизане от Украйна нищо различно от всеки път..формалности, странни погледи и довиждане, лек път.

На влизане в Русия, митничаря ме посреща с думите: Къде си тръгнал с тоя камуфлаж бре? (Викам си....тука ще има заяждане, проверки на багажи и т.н.). Малко след това станахме първи приятели с въпросния митничар, даже ми написа документите.

Попитах го къде да спя. Каза ми, че най- близкия град в който мога да пренощувам е Брянск. Погледнах го на картата и му викам: „Чудесно 20.30 часа е ще покарам още 3 часа и съм там.” Тоя ме погледна странно и ми вика: „21.30 е а пътя не е толкова хубав”

Тръгнах.

В Брянск пристигнах към 24 часа. Обаче не ми се влизаше в града и тръгнах по околовръстното посока Калуга. Намерих хотел който беше пълен и не искаха да ме пуснат и палатката да си опъна. Спрях на една караулка, полицаите казаха че има крайпътен комплекс с хотели и кръчми и тир паркинг на около 70-80км.  Там пак ударих на камък. Казаха че следващото подобно нещо е на още толкова километри.

Към 02 бях на това „нещо” имаше няколко хотела, който само в един имаше свободно място.

Рецепционистката спеше на походно легло на средата на рецепцията. Питах я колко струва да преспя няколко часа, отговори ми 15 евро. Реших че 15 евро са ми много и ме упътиха към ТИР паркинга. Там не ме пуснаха, поради ред причини с който аз не съм съгласен. Не искали да носят отговорност, ако някой камион ме блъснел докато спя..хаха..Няма значение. Тръгнах си ядосан мислейки че следващото подобно нещо е на пак толкова километри...обаче то беше на 200км от там..

Благополучно бях там малко след 5 часа сутринта...беше светло, а аз много изморен. Спеше ми се..и ...дадох 30 евро за спане..хаха

Ден 6

Наспах се..ядох и тръгнах.

На първата бензиностанция заредих....

...малко по късно мотора взе да прекъсва...да губи мощност ..и да гърми по странен начин...

Първото което ми дойде на акъла, викам си минал съм около 150км...нивото на бензина може да е паднало от необходимото да тече на „самотек” и може да е от бензиновата помпа?!?  Напълних отново резервоара.

Тръгнах от бензиностанцията след около 5 километра, баба Африка изгасна...на магистралата...без отбивка....с каращи като луди руски тираджии с Камаз...

Като капак на всичко ..някаква адска жега...

Съблякох се, свалих багажа от мотора, куфарите също. Сложих ги на няколко метра от мотора, като импровизиран авариен триъгълник.

Свалих свещите, нищо им няма- смених ги за проба. Пали работи на един цилиндър..и дими черен дим от целия двигател..

Свалих CDI-тата,мених им местата, сложих резервното, да пробвам..обаче и от това не е ...

Тъй като съм имал проблеми с карбураторите на другия ми мотор, викам си: „може да е заседнали поплавъците на карбураторите да е напълнил филтъра... махнах тапата на маркуча който е под филтъра.... изтече някаква гадна смес от бензин и разни боклуци...пробвах....и от това не е...

Реших да пробвам за последно, като на майтап да сваля въздушния филтър...да видя случайно да не е от там проблема..свалих го .....като го видях се изплаших...черен...ама черен..от какво ли може да е...взех да търся проблема..и бързо го намерих. Ауспуха се спукал точно срещу отвора на въздушния филтър...всичкия дим от мотора е влизал там....Добре. Причината установена, сваляне на филтъра и тръгване до Москва още малко повече от 250км. Писах смс да ме чакат на тоя вход от който влизам след около 2 часа...все пак магистрала...може и да ги почакам малко..е да ама не...малко след като тръгнах ебати задръстването.... с тия куфари не мога да се провирам между колите ..ужас. 4 часа след тръгването от аварията бях в Москва.

Още час из Москва и бях в Байк Център Секстън. Мястото където ще "живея" следващите си няколко  дни...

Поразходих се насам-натам, видях се с познати, запознах се с непознати братя от клуба. И реших че е време да лягам...

Ден 7

Културно- развлекателна програма. Разходка из Москва, посещение на забележителности и т.н.

Други местни забележителности .. :)

Ден 8

31 май рождения ден на мото клуб Нощни Вълци Русия...

Настроението бе празнично още от сутринта..

После мото- обиколка на Москва със посещение на Музея на техниката- нещо невероятно, който има възможност трябва да го посети.

Вечерта премина като на рожден ден.. J

Ден 9

Станах към обяд- след обяд.... цял ден релакс. Легнах си рано, защото трябваше да стане рано....

Ден 10

Тръгнах към 5 и 30 руско време...след малко повече от 48 часа си бях в къщи....

До скоро, Русия!!

Изхода на Одеса. Тук спах 2 часа. Много хубаво хотелче..

Хубав Украински път.

Това е.

Накратко казано: 13 дни, 6 хиляди километра, 6 държави, много спомени, много каране... а бе от всичко по много..

Маршрута почти беше този: Разлог- Русе- Букурещ- Браила- Галац- Гюргюлещи- Вулканещи- Болград- Одеса- Киев- Чернигов- Климово- Почеп- Брянск- Сухиничи- Калуга- Обнинск- Наро-Форминск- Москва

Сега подготвям следващото си пътуване Разлог- Владивосток през 2012г.

Искам да благодаря за подкрепата нa: